Pięć miast we Francji, które koniecznie trzeba zobaczyć


Lubisz zwiedzać, oglądać, poznawać historię przez podróże, smaki, zapachy i dotyk? Śmiało kontynuuj lekturę, na pewno znajdziesz tu coś dla siebie! Dzisiaj przedstawię Ci kilka francuskich miast i miasteczek, które zdecydowanie są warte grzechu! Nazwijmy to moją mini bucket-list, gdyż dzisiaj opowiem Ci o miejscach, w których jeszcze nie byłam, a które już skradły moje serce. Zrób sobie przerwę od tego co teraz robisz i popodróżuj ze mną palcem po mapie! 

Francja jest niezwykle bogata w cudowne zamki, urocze wioski i zapierające dech w piersiach widoki.  Jest jednak kilka miast, które kuszą mnie od dawna i nie spocznę, póki ich nie zwiedzę! Jednym z nich jest Conques.

| źródło: repost Tumblr | francuskiezycie.tumblr.com |
Miasto słynne już od średniowiecza, w opackim kościele św. Foy (Abbaye Sainte-Foy) mają znajdować się relikwie tej oto świętej, zaś samo miasto jest jednym z ważniejszych punktów dla każdego pielgrzyma idącego ścieżką św. Jakuba. Nie jestem religijna, jednak kościoły, katedry czy cmentarze od zawsze mnie fascynowały, dlatego móc zwiedzić to miejsce byłoby dla mnie spełnieniem marzeń. Conques wygląda jakby czas całkowicie się tam zatrzymał! Jeśli chcesz się przenieść w czasie - trzeba koniecznie się tam udać. Wiele zabytków tej mieściny jest wpisanych na listę UNESCO. Zresztą - zobacz sam i spróbuj się oprzeć temu miastu. Źródło zdjęć znajduje się tutaj.

 

Kolejnym miastem na mojej francuskiej liście jest Chauvigny. 

| źródło: tourisme-chauvigny.com |
Wypełnione kościołami i zabytami od zawsze mnie pociągało. Imponujący kościół św. Piotra, którego budowa zaczęła się w XI wieku jest zdecydowanie jednym z najpiękniejszych o jakich słyszałam. Znajdujące się niedaleko Bordeaux (w każdym razie zdecydowanie bliżej niż Arras) będzie moim celem na ten bądź przyszły rok! 

  


Kilka miesięcy temu byłam przejazdem w Colmar i muszę przyznać, że to miasto całkowicie mnie oczarowało. Na tyle, że nie miałabym nic przeciwko móc pomieszkać tam przez chwilę bądź dwie (nieracjonalna i bezgraniczna miłość do Bordeaux jednak wygrywa). 

| źródło: repost Tumblr francuskiezycie.tumblr.com |

Alzacja jest pięknym regionem Francji, niezwykle kolorowym i po prostu uroczym i spośród wszystkich miast i miasteczek to właśnie Colmar najbardziej mi się podoba. Chętnie zwiedziłabym też jeden z najczęściej odwiedzanych zamków Francji - Haut-Koenigsbourg, ale to zaraz po...




... Mont Saint-Michel! Przyznaj się - Ty też tam chcesz. Magiczne, piękne i intrygujące, czyli miejsce takie jakie lubię najbardziej!

| źródło: repost Tumblr francuskiezycie.tumblr.com |
Wpisane do światowego dziedzictwa UNESCO w 1979 roku, to miejsce przyciąga rocznie ponad dwa miliony turystów! Wcale się nie dziwię, jest tak piękne i wyjątkowe na tle wszystkiego tego co widzimy na codzień. Opactwo powstało przed 1000 rokiem naszej ery i zachwyca do tej pory. Dla takich widoków jestem w stanie poświęcić moje skrome fundusze i jeść wodę przez kolejne miesiące!


Mam też ogromną chrapkę na Vichy. Fascynuje mnie niesamowita historia tego miejsca - była to siedziba rządu marszałka Pétaina, który współpracował z III Rzeszą. Ale Vichy było przecież znane dużo wcześniej, już w czasach starożytnego imperium rzymskiego. 

| ratusz Vichy | źródło: wikipedia.org |
Miejsca przepełnione historią, niesamowitymi wydarzeniami i ciekawą architekturą na zawsze będą numerami jeden na mojej podróżniczej liście. Vichy jest tego dowodem! Kiedy tylko będę mieć okazję - na pewno je zwiedzę. 



A jakie miasta we Francji najbardziej Cię przyciągają? Zresztą - czemu ograniczać się do Francji? Powiedz jakie miasta w Europie, na świecie najbardziej Cię intrygują i marzysz o ich zwiedzeniu. 












5 komentarzy:

  1. O! Mam plany odwiedzić Mont Saint-Michel w tym roku :) 3 pierwsze miasta zaznaczam na mojej francuskiej mapie miejsc do zobaczenia, bo jeszcze mnie tam nie było. Colmar zaś dla mnie, mieszkającej w Alzacji, jest nieco przereklamowane. Choć fakt, że urocze i kolorowe :) (i tak jak Ty kochasz Bordeaux, ja kocham mój Strasburg <3 )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Stras też się muszę wybrać, będziesz moim przewodnikiem :)

      Usuń
  2. Ojej, zdecydowanie można śmiało dorzucić do tej listy Lyon :)
    Zdjęcia są przepiękne. I Colmar tez bardzo lubie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie miałam okazji, ale bardzo chętnie się wybiorę! :)

      Usuń
  3. Przepiękne zdjęcia! Będę miała kolejne pomysły na wycieczki po Francji :) pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz! Choć opcja anonimowego pozostawiania komentarzy jest włączona prosiłabym abyś jednak zostawił jakiś podpis - milej się wtedy dyskutuje!
Komentarze zawierające reklamę bądź obrażające mnie/innych komentujących będą usuwane.

Pozdrawiam! :)