Lifestyle: zatrzymać lato w wersji mniam

Zapewne nie jestem jedyna, dla której kończą się wakacje i zbliża kolejny rok ciężkiej nauki i pracy. Ale każdy chciałby zatrzymać lato na dłużej, tym bardziej że i wrzesień jest ciepły, i chciałoby się wydłużyć wolne o kolejny miesiąc. Dlatego dzisiaj kilka smacznych pomysłów na zatrzymanie lata, chociażby tylko w kuchni!


Oczywiście - wszystko co proponuję można zmieniać według własnego uznania, gustów i smaku. Osobiście zrezygnowałam całkowicie z białego cukru, a także bardzo ograniczyłam sól, jednak jeśli któś woli dosolić - proszę bardzo! 

Uprzedzę także kolejne komentarze: tak, od września wracamy do głównego tematu jakim jest Francja, Bordeaux i francuskie życie, tak więc wyluzujcie :)






Głównym narzędziem pracy jest blender i głowa pełna pomysłów na umilenie życia. 


Zielona fantazja, czyli jak wyrażam moją ogromną miłość do szpinaku.

 mrożony szpinak 

 pół ogórka szklarniowego 

 dwie łyżki jogurtu greckiego 

 pieprz do smaku 


Wszystko zmiksować na gładką masę. Doskonale pasuje tam również seler. Idealne jako lekkie śniadanie w upalny dzień. 




Czerwone owoce zawsze na topie, zwłaszcza w postaci sorbetu. Co potrzeba do zrobienia tej pyszności?
 jogurt grecki 
 łyżka sorbetu porzeczkowego 
 dwie łyżki soku malinowego 


Najlepiej, kiedy wszystko jest domowej roboty, kiedy wiemy, że wszystko jest zdrowe, słodkie i pyszne. Te delicje mają konsystencję jogurtu pitnego, zaś z dodatkiem musli znakomicie zaspokajają mały głód. 




Nadal kolorowo, tym razem nieco słońca w kuchni. Uwielbiam banany, więc... 

 trzy dojrzałe banany 
nektarynka 
łyżka jogurtu naturalnego  



Nieco gęstszy specjał, zawsze można dodać nieco bardziej 'wodnisty' owoc, by rozcieńczyć miksturę. Najlepiej nadają się tu przedojrzałe banany, wtedy na pewno nie trzeba będzie dorzucać cukru. Kolorowe gwiazdki przekonają zaś nawet największego niejadka.




W ogródku macie maliny i truskawki? W trzy sekundy można zrobić z nich orzeźwiający, słodki napój!

czerwone owoce maliny truskawki porzeczki 
kiść winogron 



Warto wstawić winogrona do lodówki lub/i dodać kilka kostek lodu. Nie trzeba wody, winogrona znakomicie spełniają się w roli jej dostawcy.




Dla amatorów pomidorów jest i smaczna gratka:

 dwa dojrzałe, sparzone pomidory 
łyżka jogurtu greckiego 
pieprz dla smaku


Jak widać niewiele trzeba mi do szczęścia, pomidory wystarczą. Zamiast jogurtu greckiego można dać kefiru czy zwykłego jogurtu naturalnego, jest równie smacznie! 



Kawosze mnie zrozumieją - nie ma nic lepszego w upalny dzień niż dobra, mrożona kawa. Oto wersja dla leniwców takich jak ja!

szklanka mleka 
trzy-cztery łyżki kawy rozpuszczalna cappuccino 
łyżka miodu
bita śmietana 
cynamon 



Kilka kostek lodu dodanych przed udekorowaniem całości bitą śmietaną jest wskazanych, zwłaszcza przy ogromnych upałach. Skruszony lód można też wrzucić do blendera.






Przy czterdziestostopniowych upałach nie da się tak naprawdę jeść, więc warzywno-owocowe koktajle mogą być świetną alternatywą. Wiem, że u mnie w domu robią furrorę, dlaczegoby więc nie u Was? 
Macie jakieś sprawdzone przepisy (zwłaszcza ze szpinakiem)? Koniecznie się nimi podzielcie! 

A tymczasem zmykam zakuwać przed rozpoczęciem mojego drugiego i ostatniego roku BTS chimiste. Następnie zajmę się bardzo poważnie moim nowym pomysłem, czyli kanałem na YT, gdzie pokazywałabym Wam codzienności z Bordeaux i nie tylko. O tym więcej już niebawem. 





★ Facebook ★ Instagram ★ VSCO ★

2 komentarze:

  1. Jogurt grecki z sorbetem porzeczkowym i malinami, a także banan i nektarynka to moi absolutni faworyci. Zrobiłam z ciekawości i wyszły pyszniutkie. Dzięki za przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam się w takim razie na przyszłość i dzięki za opinię! <3

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz! Choć opcja anonimowego pozostawiania komentarzy jest włączona prosiłabym abyś jednak zostawił jakiś podpis - milej się wtedy dyskutuje!
Komentarze zawierające reklamę bądź obrażające mnie/innych komentujących będą usuwane.

Pozdrawiam! :)