Voyage voyage: Lourdes, France

16:14

Nieco ponad tydzień temu miałam okazję udać się do Lourdes na świąteczne spotkanie z innymi rodakami. Oddalone o cztery godziny drogi od Bordeaux, położone u podnóża Pirenejów miasto skupia co roku ok. sześć milionów turystów i pielgrzymów z całego świata. Jest to jeden z największych w świecie ośrodków kultu maryjnego, tutaj miała się objawić Matka Boża i przemówić do Bernadety Soubirous. Zatrzymaliśmy się (jak co roku) w polskim domu pielgrzyma Bellevue, położonego na wzgórzu nad miastem. Bez owijania w bawełnę pragnę Wam pokazać to miejsce widziane moimi oczami!


Widoki z domu pielgrzyma Bellevue

Miasto widziane z początku drogi krzyżowej


Imponująca droga krzyżowa. Każda stacja opatrzona była niesamowitymi dziełami sztuki. Na jej końcu spotkaliśmy skałę, na której leżało setki różańców.


Cuda natury napotkane na golgocie Lourdes.


Neogotycka bazylika postawiona nad grotą, w której doszło do objawienia.


 Poranek w Bellevue 
(fr. piękny widok, założycielki domu pielgrzyma nie mogły wymyślić bardziej trafnej nazwy).


✈ ✈ ✈ ✈ ✈✈ ✈ ✈ ✈ ✈ ✈ ✈ ✈ ✈


To tyle na dzisiaj! Już niebawem kolejny wpis do Alfabetu Emigracji, pozostało mi jeszcze kilka liter. Mam nadzieję, że znajdę wenę i przede wszystkim czas aby napisać kilka słów pod literką W. Pozostawiam Was z tymi zdjęciami, na które nie mogę się wręcz napatrzeć, Lourdes jest naprawdę pięknym miejscem. Cieszę się, że mam okazję spędzać tu co roku wspaniały weekend ze wspaniałymi ludźmi.

Więcej zdjęć (nie tylko z Lourdes) znajdziecie pod tymi linkami:

Instagram                    VSCO 




You Might Also Like

2 komentarze

  1. Fajne zdjecia! Bylismy latexm, z moja mama i ciocia... Alé w hotelu. Ja niestety nie lubie za bardzo Lourdes ze zgledu na wszechobecny handel. Uwielbiam za to procesje tam o 21...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, te sklepy z pamiątkami i innymi dziwactwami co trzy kroki są niezwykle nużące. Ale miasto samo w sobie jest bardzo ładne.

      Usuń

“Avec un bon compliment, je peux vivre deux mois.”
- Mark Twain

Cieszę się, że postanowiłeś skomentować ten wpis! Z góry dziękuję za każde miłe słowo i konstruktywną krytykę. Proszę tylko: szanuj innych komentujących. I na bogów - nie reklamuj się! To wcale mnie nie zachęca do kliknięcia.

Pozdrawiam!